1-2. évfolyam
„A ladányi torony tetejében…” című projekt
A projektünk célja Püspökladány múltjának, jelképeinek, értékeinek megismerése, a gyerekek már meglévő tudásának rendszerezése, bővítése.
A szülőföld szeretetére nevelés. A digitális kompetencia fejlesztése.
A nap indítása az ismert ladányi népdal közös éneklésével kezdődött, majd vegyes csapatokba osztottuk az 1., 2. osztályos tanulókat, akik teremről teremre vándorolva vettek részt a helytörténeti kalandozásban.
Elsőként csapatuk jelképéhez kapcsolódva végeztek kutatómunkát a gyerekek.
A laptopok segítségével minél több információt kellett megtudniuk a „ladányi keresztről”, a „daruról”, a „ ’48-as huszárszoborról és a református templomról. A megszerzett ismeretek mélyítése a Learning Apps alkalmazás segítéségével történt, változatos feladatokkal.
A ráhangolás után 4 állomáshelyen váltották egymást a csoportok. Az első helyszínen Püspökladány híres szülötteinek nevét kellett megkeresni (Erőss Lajos, Karacs Ferenc, Csenki Imre…) a betűhálóban, majd iskolánk névadójának arcképét rakták ki puzzle formájában.
Az 1. osztályosok termében 12 régi tárgy (ostor, mozsár, kucsma… ) volt elrejtve, megtalálásuk után be kellett azonosítani azokat, majd a párosító játékban a magyarázatukkal összekapcsolni.
A Rákóczi harangról szóló kisfilm megtekintése után kvízjátékban vettek részt a diákok a Kahoot! alkalmazás segítségével, majd kirakták a harang képét.
„Ladányi kvíz”, „párkereső” és „akasztófa” játék várta a kicsiket az utolsó állomáshelyen. Itt a Plickers és a Learning Apps alkalmazással dolgoztak.
A nap során megszerzett tudásról Legyen Ön is milliomos! játék formájában adtak számot a tanulók.
Ebéd után „ladányi vármétával” folytattuk a napot a gyerekek nagy örömére. A pontszerző helyek Püspökladány kiválasztott helyei, területei voltak (Farkassziget, Boldogasszony-halma, Petri telep, Gólyavár, Vasútállomás) .
A délután hátralévő részét Püspökladányhoz kapcsolódó, saját készítésű „Dobble” és memóriakártya játékkal töltöttük el.
Tartalmasan, vidáman, új ismeretekkel gazdagodva zártuk a digitális napot; gyerekek és felnőttek egyaránt.
Résztvevő osztályok: 1. a, 2.a, 2.b
A projektet szervező és lebonyolító pedagógusok:
Tóthné Fórián Erika, Kissné Balla Krisztina, Szabó Emese
Faragó Katalin, Vass Judit,
Sárosi Katalin, Fekete Istvánné
Segítők: Sas Csenge (7.a) és Nagy Fekete Zsuzsanna tanárnő