NTP-TFJ-19-0077

Tehetséggondozás játékosan, digitálisan Erőss módra

Szöveges beszámoló a pályázati program megvalósulásáról ide kattintva olvasható:

NTP beszámoló

Galéria


A Ladány TV is beszámolt a pályázat sikeres megvalósításáról:


                                       

Pályázati azonosító: NTP-TFJ-19-0077
Pályázati kategória megnevezése: A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása
Projekt címe: Tehetséggondozás játékosan, digitálisan Erőss módra
A támogatás összege: 1.400.000 Ft
Projekt kezdete: 2019.07.01
Projekt vége: 2020.12.31

A pályázat célja:

  • a tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó eszközök beszerzésének támogatása
  • köznevelési intézményekben megvalósuló, tanórán kívüli tehetséggondozó munkát és a tanulók képesség kibontakoztatását segítő tárgyi eszközfejlesztés.

A pályázati program célja, rövid távú eredménye:
Iskolánk nyitott a modern világ kihívásaira, igyekszünk az oktatásban is hatékonyan felhasználni a digitális eszközöket. A tanórán kívüli délutáni foglalkozásokon, szakkörökön, a témahetek különböző programjain ismerkednek a gyerekek a kódolás világával, a robotokkal, a digitális eszközök iskolai felhasználásának lehetőségével. A pályázati támogatásnak köszönhetően beszerzett digitális eszközöket, a micro:biteket a felső tagozatosok használják szakköri keretek között, de az érdeklődő 3-4. évfolyamosok is ismerkedhetnek a programozás alapjaival. A 3D nyomtatót, a micro:biteket és az Abacusan-ArTeC Robotist készletet szakköri keretek között használják majd a 6-8. évfolyamos tanulók, de működés közben már a kisebbek is figyelhetik.

A pályázat adta forrásból kereskedelmi forgalomban kapható logikai fejlesztő játékokat szerzünk be. A tanórákon alulteljesítő vagy kevésbé motivált diákok számára lehetőséget szeretnénk biztosítani az egyéni bánásmód érvényesülésével a hátránykompenzációra. A tábla- és kártyajátékokat a 6-12 éves korosztály számára szereztük be, olyan gyerekeknek, akik szeretnek gondolkodva játszani – játszva gondolkodni, nyitottak az újra, szeretnek együtt lenni társaikkal. A heti rendszerességű táblajáték-szakkörön, az iskolanyitogató foglalkozáson, a versenyfelkészítések, a témahetek alkalmával használnánk ezeket az új eszközöket. A tábla- és kártyajátékok használatával a gyermek jártasságra, gyakorlatra tehet szert a szabályok követésében, a győzelemért való küzdésben, ugyanakkor hosszú távon tanulást segítő, ösztönző, személyiségfejlesztő hatása van. A játék hatására nemcsak matematikából lesznek jobbak, hanem nyíltabbakká, bátrabbakká válnak, megnő az igazságérzetük.

Az interperszonális tehetségterülethez köthető fejlesztő tevékenység iskolánkban drámajáték foglalkozásokon és színjátszó csoportokban valósul meg. Bemutató előadásainkon, ünnepségeinken, jeles napjainkhoz kötődő hagyományaink felelevenítésekor szükséges volt a szereplők hangosítása, az előadások hallhatóbbá és ezáltal élvezhetőbbé tétele.

A pályázati forrásból beszerzett tárgyi eszközök: